BALA TENTERA SAYA

August 1, 2011

Ramadhan datang lagi.

Salam 1 Ramadhan. Alhamdulillah kita masih dapat menjalani ibadah puasa pada tahun ini. Gua selalu terfikir,puasa taun depan ada ke tak lagi kan. InsyaAllah dengan izinNya tiada yang mustahil :)

em macam biasa la,bila puasa ni macam2 gejala boleh tengok. contoh yang senang kat fesebuk la. dekat semua orang kalau boleh nak wish selamat berpuasa.(tapi gua tak cakap tu salah k) contoh lain, bila kat bazar,kalau boleh semua benda nak beli. habis tu kalau semua benda kau nak beli dalam satu hari,esok kau nak beli apa pulak untuk berbuka?

1 lagi isu yang gua dapat tengok kat fesbuk ialah bila ada sesetengah daripada dorang ni bukan main niat puasa nak kuruskan badan bagai.Kalau kau puasa bagai nak rak tapi bila time berbuka kau melantak tak hingat kiri kanan,tak guna gak beb. Orang lain niat puasa kalau boleh nak kurangkan dosa tambahkan pahala. hmm,WaAllahualam.

Apa2 pun yang penting, puasa kena ikhlas dan mengharapkan keberkatan dan rahmat dariNya. InsyaAllah. tapi jangan la pulak,kau puasa penuh satu hari pun kau tak tinggal tapi sayang solat satu waktu pun kau tak buat. Jangan la macam tu.

Apa2 pun niat gua baik. Maaf kalau ada yang tersinggung.. Bulan mulia ni kalau boleh gua pun tak nak la tambah dosa free kan. Apa2 pun selamat berpuasa pada semua. Semoga kita sama2 dpat manfaat dari bulan yang mulia ini. InsyaAllah. Assalamualaikum.

p/s: jom malam ni pegi tarawih :)


1 comment: