BALA TENTERA SAYA

July 20, 2010

10 tahun dari sekarang!

Tadi ada kelas carier managment...lecturer yg ajar aku for this subject ialah sir hanis..mcm funny and oke je orgnya..tp katanya dia juz ajar tuk ktorg punya klej lagi sbulan je...then, dia akan transfer ajar kat UITM plak..excially bukan yg 2 aku nk share ngan korg..


Dalam kelas tadi, macam biasa la kelas 1st2 ni bukan nak blaja lagi pn..sorg2 bangun kenalkan diri je..bila mai turn aku..... "nama sy Nurul atiqah Bt Zakaria..sy asal dari kedah" teeett..sir cakap, hah ni bakal dapat A nih for this subject..hehhe..rupa2nya sir pun org kedah..jitra plak 2..xde la jauh benar ngn uma aku kan..sir tnya la kedah kat mana.."kedah kat langkawi, excially sy asal dari Sp tapi bru pindah lgkawi sir" smpat lagi sir tnya besh ke x langkawi..tanya sal rokok murah la...pe lagi ntah la...


Then, sir tanya pasal perancangan after aku finish aku pnya dip..so aku cakap ar aku nk cntinue aku punya stdy mebi dalam jurusan islamic accounting kowt..hehe..x pun aku still smbung degree. Course pe? msti la course account gak then smbung smpai pringkat ACCA. insyaAllah..

Hmm..lepas tu sir tanya lagi," lepas tu nak buat ape?' aku pun jawab la nak bukak kedai kek..hehe..sir tanya kenapa lak..padahal time 2 aku dah ada ACCA kot...aku cakap la aku minat giler bidang bakery nih..so, sir pn suggest la suh bukak mcm kopitiam ke..emm, mcm oke gak an..x pun bukak macam secret recepi ke..oke gak..hmm.. besh2...


Em, 2 je la secara ringkasnya pekenalan aku dengan sir..hehehe

So, berbalik pada tajuk kita pada asalnya... "10 tahun dari sekarang!" Ye, 10 tahun lagi insyaAllah time 2 aku dah finish aku punya study.. Sir cakap muda2 ni la nak study betul2..bila dah tua nanti baru bleh enjoy! emm, betul jugak..dah kaya and dah ada carier bagus2 baru besh nak enjoy kan..hehe..mebi dalam 10 tahun lagi aku dah ada family kowt..means aku dah kawen..ngan sape aku xtau..ttteeett~ ye la, skrg pun still membujang kan.. aku dah x kisah dah tu suma sekarang..ada ke x de ke bf x penting..yang penting FOCUS! on stdy..hehe (wow! btul2 berazam sekali ye cik atiqah kali nih)hehe


Dalam 10 tahun tu jugak mebi aku dah ada kedai bakery aku..dah ada branch kedai kek..kedai boutique pngantin ke..hehe..beshnya.. mebi time tu jugak adik2 aku n kakak aku pun suma dah berjaya...heheh..Amin..
So, nak pastikan semua ini mnjadi kenyataan, kena la bekerja keras dari sekarang!!!
yeahhh chaiyoookkkkk!!! o/
korg pn rajin2 la doakan ye... nanti senang la korang nak kawin ke ada event pape ke...cari je aku keyh..aku kasi pakage yg baaeeekk pnya okeh..heheh..:)
InsyaAllah...




















No comments:

Post a Comment